Популярни публикации

вторник, 7 юни 2011 г.

Добромир Тонев

Из мартиролога на безсмъртните


Ръка в небето сочи ми Кентавъра.
Така не хвърлих чула си на вятъра.
Сред неопитомените младежи
учител да е питомен не може.

Повика го брезочелата.
Покори  с духа кобилата,
прозря предели необозрими,
разчупи поетиката с рими.

Добромир Тонев беше и  на двете,
повелител на поезията и конете.

 
Сама сред библейските телци
остави ме да им отстоя.
После пред  модерни стрелци
душата щъркелова пазя.

***
Щом добротата е архивна,
готов ли бе за вечността
през март на двайсет и четвърти?
Щом сигурна ни е смъртта,
душата не познава смърти.

Нека няма вечно мъртви!
От поселите  у нас поети –
разпали се небесен храм
и за прозрелите засвети!
***
Един с белег от подкова
пренесъл е икона с ръка,
а писал с другата си преди мен.
Той даде ми добра заръка:

            тъй, както   е дошъл редът,
с „Арго”  да отплавам с теб:

-„ Не пиши в солени дневници
на краткославни корабокрушенци!
Бъди от премълчаните,  бъди...”
  Стихове от Мария Чулова
28 февруари 2011 г.
Публикувани също в конкурса на вестник "Ретро" на 24 юни 2011 г.

Добромир Тонев, поет

Графичен портрет, който е репродукция на картина,
изобразяваща Добромир Тонев.
Художничката е Блага Стоенчева от Пловдив.


Коне от социалната мрежа Нетлог

мартироло̀г — съществително име, мъжки род (тип 15a) редактиране
Значение
мн. мартироло̀зи, (два) мартироло̀га, м. Списък на мъченици или сборник с техни жития.
Пояснение:

 Иван Вазов употребява думата като "мартиролог". От английски език е mortyr.

1 коментар:

  1. Вариант на стихотворението ми има и в сайта "Прометей", където за администрирането ми помага инж. Петър Упинов, млад специалист от Хисаря. Можете да проследите разликите: http://prometeus.hit.bg/index.html
    http://prometeus.hit.bg/poezia.html

    ОтговорИзтриване